onsdag 5. juni 2013

Cakepops #1

Tenkte at jeg kanskje skulle prøve å lage cakepops til et selskap senere, så da var det greit å prøve å lage de som ett forsøk eller to først.
En blanding ble av kun Toro sin blanding, den andre ble av Toro sin blanding pluss mammas gode sjokoladekrem.
Den med kun Toro var enklere og lage kuler av, men det gikk greit med blandingen mellom Toro og mammas oppskrift var grei den også. Men jeg la begge to etter at kulene var laget i fryseren i flere timer. Det var da lettere å få på sjokoladen rundt de og pynten.
Jeg dypet også pinnene i litt smeltet sjokolade slik at de skulle feste seg bedre til kulene. Og igjen satte jeg de i fryseren en stund.
Så var det bare å dekke de meg sjokolade rundt alle kulene og pynte de i det en selv måtte ønske. Jeg brukte det jeg fant i skapet.
Det ble da noen, selv om noen også ikke gikk helt som planlagt og måtte kastes.
De ble helt greie på smak egentlig, men visst jeg kommer til å lage de til selskap senere kommer jeg til å bruke oppskrift fra mammas gode sjokoladekake istedenfor Toro sin blanding.

1 kommentar: