søndag 30. september 2012

Kakebaking og hekling....

Mens mamma har gjort ting hun sier hun ikke kan i dag, har jeg heklet noen mus og gjort ferdig noen kaktuser. Fant disse søte små musene i ei bok jeg fikk låne av ei venninne:
Og selv jeg som aldri har klart å ta vare på blomster, ikke en gang en kaktus. Bør vel kunne ha en sjanse med disse kanskje?






Denne her er forresten heklet med popcorn masker.

Samtidig som jeg har gjort ferdig disse amigurumiene, har da mamma laget kake. Mamma sin vanlige ostekake med blåbærsmak er kjempe god. Men denne gangen tenkte hun å prøve ut en ny oppskrift, nemlig Philadelphia ostekake med sjokolade. Høres jo godt ut.... :-)
Mamma mente hun gjorde ting hun ikke kunne, men hun er kjempe flink på kjøkkenet.
Her er mammas kake:
 Så matte det litt sjokoladeglasur oppå. Var ikke dette på den originale oppskriften, men hvorfor ikke lage sin egen vri?


Og her er det endelig resultatet, men litt strøsjokolade oppå. Ser god ut denne, eller hva tror dere?
Jeg gleder meg i allefall til å smake ett lite stykke i morgen, namm namm sier jeg bare. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar